Budowa S6 z Koszalina przez Słupsk i Lębork do Bożegopola W. zgodnie z harmonogramem
Zaawansowanie budowy odcinków drogi ekspresowej S6 na odcinku Koszalin - Słupsk - węzeł Bożepole Wielkie przebiega z obowiązującymi od listopada 2023 r. harmonogramami. Tak wynika z udzielonej przez Pawła Gancarza, podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, odpowiedzi na zapytanie posła na Sejm RP Piotra Müllera. Są to terminy wynikające z terminów kontraktowych z wykonawcą. "Dzięki moim staraniom budowa drogi ekspresowej S6 w 2020 r. uzyskała pełne finansowanie z budżetu państwa. Cieszę się, że terminy oddania do użytku kolejnych odcinków drogi ekspresowej S6 i Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej , przyjęte przez nasz rząd, są cały czas aktualne."
Budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Koszalin - Słupsk - węzeł Bożepole Wielkie oraz budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej uwzględniona jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Oto aktualny harmonogram dla poszczególnych odcinków drogi ekspresowej S6:
odc. koniec obw. Koszalina i Sianowa (bez w. Sianów Wschód) – obw. m. Sławno (w. Bobrowice), długość 23,2 km, planowana data oddania do ruchu – II poł 2025 r.
odc. obwodnica Sławna (początek obwodnicy m. Sławno (bez w. Bobrowice) – początek obwodnicy m. Słupsk (bez w. Słupsk Zachód)), długość 22,9 km, planowana data oddania do ruchu – II poł 2025 r.
odc. druga jezdnia w ciągu obwodnicy Słupska, długość 9,5 km, planowana data oddania do ruchu – I poł. 2025 r.
odc. koniec obwodnicy Słupska – w. Bobrowniki (z węzłem), długość 16,1 km, planowana data oddania do ruchu – II poł. 2025 r.
- odc. w. Bobrowniki (bez węzła) – w. Skórowo (z węzłem), ), długość 13,2 km, planowana data oddania do ruchu – I poł. 2025 r.
odc. w. Skórowo (bez węzła) – w. Leśnice (z węzłem), długość 10,9 km, planowana data oddania do ruchu – I poł. 2025 r.
odc. w. Leśnice (bez węzła) – w. Bożepole Wielkie (bez węzła), długość 22,1 km, planowana data oddania do ruchu – II poł. 2025 r.
Równocześnie trwają prace związane z budową Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT), docelowo drogi ekspresowej S7. Aktualny harmonogram dla OMT:
odc. węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła), długość 16,2 km, planowana data oddania do ruchu – I poł. 2025 r.
odc. węzeł Żukowo (z węzłem) – węzeł Gdańsk Południe (z węzłem) wraz z obwodnicą Żukowa, długość drogi ekspresowej 16,1 km, długość drogi klasy głównej ruchu przyspieszonego 6,3 km, planowana data oddania do ruchu – I poł. 2025 r.
Budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie - Leśnice
Z każdym tygodniem postępuje budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Bożepole Wielkie - Leśnice (bez węzłów) Droga, która rozpoczyna się od węzła w Bożympolu Wielkim, miejscami biegnie wzdłuż linii kolejowej 202 i przecina zalesiony teren oraz zabudowania. Na wysokości Mostów skręca na południe, aby ominąć Lębork i zakończyć się na wysokości Leśnic.
Budowany przez Budimex odcinek ma 22 kilometry. W ramach jego realizacji przewidziano m.in. 17 dużych obiektów inżynierskich, w tym dwóch estakad, a także 11 mniejszych obiektów. Co więcej, drogi przecinające się z przyszłą drogą ekspresową mają również zostać przebudowane, a cała trasa zyskać infrastrukturę służącą ochronie środowiska jak przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne, czy system odwodnienia. Koszt to 718 669 944,83 zł.
Trasa będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i z pasem awaryjnego postoju. Budimex wybuduje też węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce. Powiększy się też istniejący węzeł w Bożympolu Wielkim. Oto, co jeszcze obejmuje zakres inwestycji:
- przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
- budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
- budowę estakady nad istniejącą drogą wojewódzką nr 214, linią kolejową nr 229 oraz 237, rzeką Okalica oraz drogą powiatową nr 1330G;
- budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
- budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
- budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
- budowę oświetlenia drogowego;
- budowę kanalizacji teletechnicznej;
- budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
- realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
- budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
- wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
- rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
- opracowanie dokumentacji powykonawczej;
- wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
- uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?