Konkurs przygotował Krzysztof Grabka, nauczyciel informatyki. Młodzi ludzie walczyli o tytuł najlepszego programisty w szkole.
- Każdy z uczestników przygotował program napisany w języku Python lub C++. Komisja konkursowa w składzie: Jakub Ślipko – dyrektor szkoły, Janusz Kolan – nauczyciel matematyki i fizyki oraz Krzysztof Grabka zwracała uwagę przede wszystkim na oryginalność tematu oraz zastosowanie indywidualnych i kreatywnych rozwiązań – czytamy na stronie szkoły.
Zwyciężył Beniamin Prałat, który przygotował pracę pt. „Postać iloczynowa wielomianu stopnia 3”, będącą programem nawiązującym do lekcji matematyki w klasie drugiej liceum. Drugie miejsce zajął Krystian Topa z aplikacją realizującą symulację losowania „LOTTO wraz z ustalaniem wysokości nagród. Na trzeciej pozycji uplasował się Franciszek Dobrzyński z programem „Sekretna liczba” umożliwiającym zgadywanie liczby wylosowanej przez komputer. Co ciekawe wszyscy panowie uczą się w tej samej klasie.
Jednocześnie zorganizowano w szkole eliminacje do XXI Ogólnopolskiego Górowskiego Konkursu Informatycznego. Oprócz Beniamina Prałata, Krystiana Topy i Franciszka Dobrzyńskiego, który wygrywając szkolny konkurs informatyczny wezmą udział w XXI Ogólnopolskim Górowskim Konkursie Informatycznym, do kolejnego etapu konkursu dostali się również Bartosz Miziewicz i Olaf Biernat.
Przy tej okazji warto wspomnieć, że Krzysztof Grabka realizuje projekt „Centrum Mistrzostwa Informatycznego” finansowany ze środków Unii Europejskiej z programu „Polska Cyfrowa”. W jego ramach od października ubr. nauczyciel prowadzi kółko informatyczne na które uczęszcza kilkunastu uczniów. Zajęcia z uwagi na pandemię odbywają się w systemie online.
Zajęcia prowadzę w dwóch grupach. Uczniowie klas pierwszych dopiero wdrażają się w temat, natomiast drugoklasiście są zaawansowani - mówi Krzysztof Grabka.
Celem ogólnopolskiego projektu grantowego jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej oraz aktywizacja młodzieży uzdolnionej informatycznie. Partnerem projektowym wschowskiej szkoły Politechnika Wrocławska.
- I to właśnie na Politechnice Wrocławskiej odbywają się szkolenia dla nauczycieli prowadzących projekt CMI. Oczywiście, z uwagi na pandemię, w ostatnim czasie spotkania organizowane są w formie on - line - tłumaczy Krzysztof Grabka.
W ramach przyznanego grantu liceum wzbogaciło się o trzy zestawy robotów edukacyjnych i sprzęt wspierający prowadzenie zajęć.
- Niestety, roboty są na razie niewykorzystane. Czekają na chwilę, gdy uczniowie wrócą fizycznie do szkoły - tłumaczy nauczyciel.
Efekty trwającego od kilku miesięcy programu widać gołym okiem i można je mierzyć sukcesami młodych ludzi.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?