MKTG NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Festiwal Smaków w Chorzowie!

Festiwal Smaków w Chorzowie!

PGE Spójnia w półfinale PLK! Czekają nas derby z Kingiem Szczecin

PGE Spójnia w półfinale PLK! Czekają nas derby z Kingiem Szczecin

Polecamy

Marta Lipińska przysięgała dwukrotnie. Z drugim mężem jest od ponad pół wieku

Marta Lipińska przysięgała dwukrotnie. Z drugim mężem jest od ponad pół wieku

„Choroba Kopciuszka” często jest diagnozowana zbyt późno. Zwróć uwagę na ten objaw

Choroba Kopciuszka” często jest diagnozowana zbyt późno. Zwróć uwagę na ten objaw

Auto wjechało do rzeki, małżeństwo zginęło na oczach dzieci. Prokuratura bada sprawę

Auto wjechało do rzeki, małżeństwo zginęło na oczach dzieci. Prokuratura bada sprawę